fbpx

Sharing is Caring

  • Home
  • /
  • FITNESS
  • /
  • 5 Modalitati prin care miscarea ajută sanatatea creierului

5 Modalitati prin care miscarea ajută sanatatea creierului

In timp ce expertii si medicii cauta cure si vaccinuri pentru bolile ce ne afecteaza mai devreme sau mai tarziu in viata, eu as spune ca avem o solutie practica chiar la indemana. Si multi imi vor da dreptate cand spun ca raspunsul la un creier sanatos nu inseamna sa tratezi un simptom, ci sa previ si sa tratezi problema in sine. Asta e dilema noastra a milenarilor in materie de Sanatate: tratam tot cu de toate, pentru orice simptom transmis de corpul nostru avem cate un medicament sau adjuvant, dar mai nimeni nu cauta cauze pentru acele simptom, pentru a trata cu eficienta si a combate.

Iata si una dintre cele mai bune solutii pentru creierul nostru: MISCAREA. SPORTUL sau ORICE FEL DE MISCARE. Sa fim ACTIVI!

1. Exercițiile de tip cardio cresc vascularizarea la nivelul creierului și al inimii, aducând astfel mai mult oxigen în aceste zone, menținându-le puternice pentru mai mult timp decât în mod normal. De asemenea, corpul este ajutat să repare mult mai repede celulele deteriorate.

2. Exercițiul fizic ajută memoria. Pierderea memoriei de scurtă durată este un semn al îmbătrânirii. Mișcarea contribuie la producerea de mielină la nivelul creierului.

3. Mișcarea realizată în mod regulat, conduce la o mai bună sănătate mentală. La nivelul creierului sunt eliberate anumite neuro chimicale care ajută la relaxare, scăpându-ne de anxietate și stres.

4. Exercițiul fizic reduce riscul de a avea boli ale creierului. Prin susținerea activității celulelor nervoase, mișcarea este un important factor în reducerea considerabilă a bolilor cerebrale.

5. Ajută creierul să secrete insulină, precum și alți hormoni esențiali ai corpului. Pe măsură ce îmbătrânim, scade și abilitatea creierului de a răspunde la fel ca până acum cerințelor corpului. Acesta nu mai trimite semnale pentru eliberarea hormonilor la fel de rapid ca până atunci, crescând riscul de diabet la persoanele predispuse. Atunci când creierul primește suficient oxigen prin irigarea cu sânge, capacitatea de a controla eliberarea substanțelor în corp crește.

 

Iar acestea sunt doar cateva dintre efectele benefice ale exercitiului fizic regulat, unde mai pui ca asa petrecem ore in aer curat, in compania unor persoane pozitive poate, socializand printre altele. O pauza binemeritata pentru creier si intregul organism. O gura de sanatate!

Leave a Reply